Waiblingen, 3 maj 2018 | Pressmeddelande från företaget

STIHL välkomnar amerikanska distributörer som gäster – Ökad försäljning av batteridrivna produkter

Under deras besök i Waiblingen presenterades viktiga STIHL-produktinnovationer för de amerikanska distributörerna.

Under deras besök i Waiblingen presenterades viktiga STIHL-produktinnovationer för de amerikanska distributörerna.

STIHL-gruppen genererar cirka 30 procent av sin omsättning i USA. Traditionellt sett den viktigaste marknaden för STIHL, men försäljningen av sladdlösa produkter har nyligen ökat kraftigt där: På bara 15 månader har marknadsandelen för STIHLs sladdlösa verktyg i USA tiodubblats. Produktportföljen har också utökats avsevärt under denna period – från en serie sladdlösa produkter till tre.

STIHL har funnits i USA sedan 1974, med sitt eget produktions- och försäljningsföretag STIHL Inc., beläget i Virginia Beach. Den amerikanska marknaden betjänas av sex egna och fem oberoende distributörer – partners som STIHL har samarbetat framgångsrikt med i många år och byggt upp en förtroendefull relation med. Det tyska moderbolaget bjöd in distributörerna till Waiblingen i slutet av april för att diskutera strategin för den amerikanska marknaden.

”Våra partners och kunder i USA kan lita på att STIHL förblir ett familjeägt företag – grundat på värderingarna lojalitet, integritet, långsiktighet och naturligtvis ett engagemang för premiumkvalitet”, sa Dr. Nikolas Stihl, ordförande för STIHLs rådgivande och övervakningsnämnder, vid mötet.

Norbert Pick, STIHLs styrelseledamot med ansvar för marknadsföring och försäljning, förklarade: ”Vi sätter utomordentligt höga krav på allt vi gör och skräddarsyr våra produkter noggrant för att möta kundernas krav.” Resultatet är att vi har varit framgångsrika i mer än 90 år, i en ständigt föränderlig miljö.”

Bjoern Fischer, VD för STIHL Inc., betonade att försäljningen av STIHL-produkter i USA har mer än fördubblats under de senaste tio åren. ”Jag ser en enorm ytterligare potential för vår marknad inom området sladdlösa produkter – särskilt eftersom vi kan erbjuda våra kunder ett brett och attraktivt utbud av STIHL-produkter via vårt stora försäljningsnätverk med 9 000 återförsäljare”, sa Fischer och tillade: ”I framtiden kommer det också att bli ett större fokus på digitala produkter och tjänster.”

Din presskontakt

Du kanske också är intresserad av